Buscar este blog

16 de mayo de 2010

Declaració d'artista



No em considero una artista, però he hagut d'escriure aquesta declaració per poder aplicar a una de les beques Hangar. A vera si hi ha sort!



Utilitzo la fotografia per immortalitzar la bellesa dels llocs abandonats i els objectes que s’hi troben i que han caigut en l’oblit.

L’elecció d’aquest tema com a eix central de la meva obra, és perquè, des de petita, sempre he sentit especial curiositat per saber què s’hi trobava dins d’aquests descuidats indrets. Ja de gran, m’endinso en cases, fàbriques, guardaries, orfenats... i tot d’espais deteriorats pel pas del temps per destapar-ne els seus secrets. D’aquesta manera, reconnecto el passat amb el present i l’oblit passa a ser record.

Però capturar l’essència del moment no és suficient. Sempre he estat molt influenciada per Tim Burton i els seus mons foscos però alhora dolços. Per aquesta raó, utilitzo tècniques digitals per potenciar-ne les textures, les llums i els colors. Així, aconsegueixo recrear aquest món híbrid entre realitat i conte per tal de despertar una barreja de sensacions que es mouen, bàsicament, entre la nostàlgia, la tendresa i el misteri.

Per evocar el pas del temps, evito la fotografia en blanc i negre perquè crec que aquests objectes i espais ja han estat prou temps a la penombra, i en el seu lloc, utilitzo colors menys saturats. D’altra banda, sempre disparo en diferents obertures de diafragma per poder processar de manera òptima la poca llum que hi ha en aquests llocs i aconseguir aquest aire inquietant.

El meu esperit aventurer, sumat a una insaciable curiositat pel desconegut, és el que em motiva a seguir infiltrant-me per aquests mons obscurs en busca de records perduts per tal de compartir-los amb els que estan a la llum.

15 de mayo de 2010

Quien la sigue la consigue.



The FWA es una web que concede premios a las mejores webs de la red. Cada día hay una "website of the day", entre todas las del mes, se escoge la "website of the month" y de las doce mejores webs se selecciona la mejor "website of the year". Toda la gente que se mueve en el mundo online conoce este sitio y hace que sea un reto aparecer en ella.

Hace un par de meses se añadió el apartado de fotografía. Cualquier persona puede subir una foto y luego, un jurado especializado en fotografía se encarga de escoger la mejor captura. A pesar de que no hace mucho que tengo la cámara, empecé a enviar fotos. Total, no perdía nada (sólo los ánimos al ver el nivel tan alto que había). Envié la primera foto el 3 de marzo y cada x días enviaba otra nueva. A la mañana siguiente iba corriendo a ver si había sido seleccionada pero ¡qué va! Hay fotógrafos muy buenos en este mundo y yo, a su lado, soy un poco pardilla.

Hacía un par de semanas que no enviaba nada pero como se ha dicho siempre "quien la sigue la consigue", y esta mañana cuando me he levantado me he dicho: vamos a ver qué foto han colgado y ¡TACHÁÁÁÁN! ¡Ahí estaba una de mis fotos! La nevera (una de mis preferidas).

Aquí la prueba.

¡Me he puesto muy contenta! Significa mucho haber aparecido en esta web a pesar de que ni ganes dinero ni te den nada a cambio más que el reconocimiento por haber disparado una buena foto (y retocarla...)

Otro factor a favor, a parte de aparecer en The FWA, es que me ha generado mucho tráfico hacia mi web personal :P (yupiiii)

7 de mayo de 2010

Retomando el hilo

Foto: "cashing".


Por fin un momento tranquilo.

Llevo un par de semanas sin actualizar y la mala conciencia ya comenzaba a hacer de las suyas. Sin embargo, todo tiene una explicación.

El día 30 de abril era la fecha límite para presentarme a muchos de los concursos de fotografía y literatura que quería. Por eso, todo mi tiempo lo he invertido en escribir y hacer fotos y por si fuera poco, inauguraba mi primera exposición de fotografía y empezaba un curso de Redacción y Estilo.

Ahora, y algo más calmada, puedo retomar este blog. ¡Espero poder tener más constancia que hasta ahora!

Os dejo con una foto que hice esta semana. ¡Espero que os guste!